Partner serwisu
Drogi i autostrady

Coraz bliżej Drogi Czerwonej? Wskazano wariant

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
24-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Coraz bliżej Drogi Czerwonej? Wskazano wariant
fot. GDDKiA Gdańsk
Odbyło się drugie posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, na którym został wskazany preferowany do realizacji wariant pierwszego odcinka Drogi Czerwonej. Chodzi o fragment Gdynia Chylonia – węzeł Kwiatkowskiego III.

Na posiedzeniu ZOPI, z udziałem przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, projektanta, Ministerstwa Infrastruktury, Portu Gdynia oraz samorządowców z Pomorza, zaprezentowano dokumentację projektową sporządzoną na etapie Koncepcji programowej. Jej ocena dokonywana jest z uwzględnieniem kryteriów społecznych, technicznych, środowiskowych i ekonomicznych.

Wskazano wariant

Po szczegółowych analizach, wskazano jako najkorzystniejszy wariant W1D. Wariant ten, po uwzględnieniu przebudowy Obwodnicy Trójmiasta, ma długość ponad 5 km i zawiera trzy węzły drogowe: Gdynia Chylonia – zapewniając połączenie z ul, Morską – Dolina Logistyczna – zapewniając możliwość podłączenia planowanych inwestycji oraz uwzględniając rozwiązania planowanej Pomorskiej Kolei Aglomeracyjnej – a także Kwiatkowskie II – zapewniający połączenie z Estakadą Kwiatkowskiego oraz ulicą Energetyków i Janka Wiśniewskiego.

Teraz ostateczna decyzja w zakresie wyboru wariantu będzie efektem prac Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Posiedzenie KOPI przeprowadzone zostanie w celu akceptacji dokumentacji. Protokół KOPI stanowić będzie podsumowanie pierwszej części posiedzenia z udziałem interesariuszy zewnętrznych oraz części technicznej, na której omawiane są rozwiązania projektowe.

W protokole KOPI zarekomendowany zostanie wariant przebiegu inwestycji lub wariant rozwiązań technicznych do kolejnych etapów jej przygotowania, w tym m.in. do złożenia wniosku o decyzję środowiskową, co zaplanowano na I połowę 2026 r. Zostanie ona wydana w postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Gdańsku.

Droga Czerwona w Gdyni

Jak przypomina GDDKiA, Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym drogami ekspresowymi S6 i S7. Nowy, dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu dzisiejszego skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta. Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia wystarczającego połączenia z portem dla ruchu ciężkiego. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu, a także zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe.

Nowa trasa powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T. Przewidziana została jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana w sumie poprzez pięć węzłów drogowych.

Inwestycja ma również zadbać o pozostałych uczestników ruchu poprzez realizację infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w postaci kładek i tuneli. Łącznie projekt będzie się składał z trzech odcinków o łącznej długości 9 km.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Damian Kelman 28 czerwca 2025

Droga Czerwona dla Gdyni: im szybciej, tym lepiej

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Damian Kelman 28 czerwca 2025

Droga Czerwona dla Gdyni: im szybciej, tym lepiej

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij